Σημαντικές ημερομηνίες

  • Υποβολή Ηλεκτρονικής Αίτησης εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής: από την Τετάρτη, 28 Ιουνίου 2023 και ώρα 07:00 έως και την Παρασκευή, 7 Ιουλίου 2023 και ώρα 23:59.
  • Υποβολή των δικαιολογητικών στη σχολική μονάδα κατανομής: από τη Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2023 έως την Παρασκευή, 21 Ιουλίου 2023

 

Οι μαθητές που επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημόσιων Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. - ΕΠΑ.Λ. - Π.ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2023-24, υποβάλλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής», μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία, από την Τετάρτη, 28 Ιουνίου 2023 και ώρα 07:00 έως και την Παρασκευή, 7 Ιουλίου 2023 και ώρα 23:59.

Στην περίπτωση ανήλικων μαθητών, την Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλει ο κηδεμόνας που έχει καταχωρισθεί ως «Κηδεμόνας e-Εγγραφές» στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool, σύμφωνα με την αρίθμ. Φ13α/71351/ΓΔ4/27-06-2023 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. Σε περίπτωση ενήλικων μαθητών, Ηλεκτρονική Αίτηση μπορούν να υποβάλουν οι ίδιοι, με τους δικούς τους κωδικούς ΓΓΠΣΔΔ (TaxisNet), εφόσον είναι καταχωρισμένοι στο ΠΣ myschool (ως κηδεμόνες του εαυτού τους).

Επισημαίνεται ότι:

  • Αναφορικά με τα Γυμνάσια, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν μόνο οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, εφόσον είναι ενήλικοι, που φοίτησαν στη Γ’ Τάξη κατά το τρέχον σχολικό έτος 2022-23.
  • Οι εγγραφές/ανανεώσεις εγγραφών πραγματοποιούνται στα Γυμνάσια αυτεπάγγελτα, εφόσον ο μαθητής δεν έχει υπερβεί το 16ο έτος της ηλικίας του.
  • Αναφορικά με τις ΣΜΕΑΕ, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, εφόσον είναι ενήλικοι, οι οποίοι επιθυμούν να φοιτήσουν σε ΕΠΑ.Λ., αφού καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
  • Αναφορικά με τα Πειραματικά, Πρότυπα, Μουσικά, Καλλιτεχνικά Σχολεία και Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από τη διαδικασία εισαγωγής στις εν λόγω σχολικές μονάδες, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, εφόσον είναι ενήλικοι, που φοίτησαν στη Γ΄ Τάξη Γυμνασίου, στην Α΄ Λυκείου και στη Β΄ Λυκείου κατά το τρέχον σχολικό έτος 2022-23, δηλώνοντας εάν επιθυμούν να συνεχίσουν τη φοίτηση σε ίδιου τύπου σχολείο ή επιθυμούν να εγγραφούν/μετεγγραφούν σε ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ ή Π.ΕΠΑ.Λ.
  • Αναφορικά με τα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. οι μαθητές που επιθυμούν να εγγραφούν ή οι κηδεμόνες τους, εάν είναι ανήλικοι, οφείλουν να υποβάλουν Ηλεκτρονική Αίτηση μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές.
    Σημειώνεται
    ότι κατά την πρώτη φάση εγγραφών, δικαίωμα υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης έχουν:
    • για την Α’ τάξη, οι κάτοχοι απολυτηρίου γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου και όσοι δεν προάγονται από την Α’ τάξη Π.ΕΠΑ.Λ. και φοιτούσαν στην ίδια σχολική μονάδα και
    • για τη Β’ τάξη, όσοι προάγονται από την Α’ τάξη Π.ΕΠΑ.Λ. και φοιτούσαν στην ίδια σχολική μονάδα
  • Αναφορικά με τα ιδιωτικά σχολεία, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, εφόσον είναι ενήλικοι, που φοίτησαν κατά το τρέχον σχολικό έτος στη Γ΄ Γυμνασίου, Α΄ Λυκείου ή Β΄ Λυκείου μόνο εάν επιθυμούν να εγγραφούν/μετεγγραφούν σε δημόσιο ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ..
  •  Αναφορικά με τα εκκλησιαστικά σχολεία, Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλουν οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, εφόσον είναι ενήλικοι, μόνο εάν επιθυμούν να εγγραφούν/μετεγγραφούν σε δημόσιο ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ..
  • Υποβάλλουν Ηλεκτρονική Αίτηση μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές οι μαθητές που προέρχονται από ξένα σχολεία του εξωτερικού, εφόσον έχει προηγηθεί η αντιστοιχία της τάξης ή του τίτλου από την αρμόδια Δ.Δ.Ε. ή η Βεβαίωση Ισοτιμίας από τον ΕΟΠΠΕΠ. Ειδικότερα, οι μαθητές που προέρχονται από ξένα σχολεία του εξωτερικού υποβάλλουν Ηλεκτρονική Αίτηση μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές υπό την προϋπόθεση ότι κατέχουν τη Βεβαίωση Αντιστοιχίας από την αρμόδια Δ.Δ.Ε. ή τη Βεβαίωση Ισοτιμίας από τον ΕΟΠΠΕΠ την οποία στη συνέχεια θα καταθέσουν με κάθε πρόσφορο μέσο στη σχολική μονάδα κατανομής μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά. Εάν δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία, οι αιτήσεις των παραπάνω μαθητών θα υποβληθούν χειρόγραφα στη σχολική μονάδα.
  • Οι μαθητές που προέρχονται από ξένα σχολεία του εξωτερικού υποβάλλουν Ηλεκτρονική Αίτηση για την Α’ τάξη του Π.ΕΠΑ.Λ. επιλογής τους στο χρονικό διάστημα που ορίζεται για την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης, με την προϋπόθεση ότι κατέχουν τη Βεβαίωση Αντιστοιχίας της τάξης ή του τίτλου ή τη Βεβαίωση Ισοτιμίας στην οποία θα αναγράφεται η αναγωγή του βαθμού Απολυτηρίου ή άλλου ισότιμου τίτλου στην εικοσάβαθμη κλίμακα.
    Οι μαθητές που προέρχονται από ξένα σχολεία του εξωτερικού υποβάλλουν Χειρόγραφη Αίτηση για τη Β’ τάξη του Π.ΕΠΑ.Λ. επιλογής τους, στις κενές θέσεις του Σεπτεμβρίου, με την προϋπόθεση ότι κατέχουν τη Βεβαίωση Αντιστοιχίας της τάξης ή του τίτλου ή τη Βεβαίωση Ισοτιμίας στην οποία θα αναγράφεται η αναγωγή του βαθμού Απολυτηρίου ή άλλου ισότιμου τίτλου στην εικοσάβαθμη κλίμακα.
  • Αναφορικά με τους απόφοιτους των ΣΔΕ, οι οποίοι ενδιαφέρονται να εγγραφούν σε Π.ΕΠΑ.Λ, προβλέπεται ο τρόπος αριθμητικής αντιστοίχισης των τίτλων σπουδών που χορηγούνται από τις εν λόγω σχολικές μονάδες. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτηση στη σχολική μονάδα αποφοίτησης τους για το σκοπό αυτό.
  • Δεν θα υποβάλουν Ηλεκτρονική Αίτηση μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές οι κρατούμενοι και όσοι παρακολουθούν θεραπευτικά προγράμματα απεξάρτησης των εγκεκριμένων οργανισμών του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 {‣ Οργανισμός κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ.) ‣ Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.) ‣ Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αθηνών (Ψ.Ν.Α.) ‣ Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης (Ψ.Ν.Θ.)} Οι αιτήσεις των συγκεκριμένων μαθητών θα υποβληθούν χειρόγραφα.

Είσοδος στην εφαρμογή e-εγγραφές

Για την είσοδο στην εφαρμογή e-εγγραφές, είναι απαραίτητοι οι κωδικοί ΓΓΠΣΔΔ (TaxisNet) του κηδεμόνα του μαθητή που επιθυμεί να υποβάλει Ηλεκτρονική Αίτηση.

Για τους ανήλικους μαθητές ή ενήλικα προστατευόμενα μέλη, που δε διαθέτουν κωδικούς ΓΓΠΣΔΔ (TaxisNet), χρησιμοποιούνται αποκλειστικά οι κωδικοί ΓΓΠΣΔΔ (TaxisNet) του γονέα ή κηδεμόνα ή του κατά τον νόμο υπεύθυνου αντίστοιχα που έχει καταχωριστεί στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool.

Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται αποδεικτικό έγγραφο δημόσιας αρχής για την ολοκλήρωση της εγγραφής τους στο σχολείο.

Επισημαίνεται ότι, αν οι αιτούντες κηδεμόνες ή ενήλικοι μαθητές δεν διαθέτουν κωδικούς ΓΓΠΣΔΔ (TaxisNet), οφείλουν να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να τους αποκτήσουν έγκαιρα.

Οι Διευθύνσεις των σχολείων διευκολύνουν τους κηδεμόνες που δηλώνουν αδυναμία να υποβάλουν μόνοι τους την Ηλεκτρονική Αίτηση. Σε περίπτωση σύνδεσης στην εφαρμογή e-εγγραφές από την σχολική μονάδα, αυτή πραγματοποιείται με τους κωδικούς ΓΓΠΣΔΔ (TaxisNet) του κηδεμόνα χωρίς αυτοί να γνωστοποιηθούν.

Οι αιτούντες κατά την είσοδό τους στην εφαρμογή e-εγγραφές θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τους τομείς και τις ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ., που δύνανται να εγγραφούν.

Υποβολή αίτησης

Κατά την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης εμφανίζονται αυτόματα χωρίς δυνατότητα επεξεργασίας το επώνυμο, το όνομα και το πατρώνυμο του κηδεμόνα, όπως αντλούνται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), η οποία παρέχει την υπηρεσία ταυτοποίησης των χρηστών της εφαρμογής e-εγγραφές, ενώ καταχωρίζονται απαραίτητα τα παρακάτω στοιχεία:

  • Το e-mail του κηδεμόνα ή του ενήλικου μαθητή
  • Το μητρώνυμο του κηδεμόνα ή του ενήλικου μαθητή
  • Η τάξη στην οποία θα φοιτήσουν οι μαθητές το επόμενο σχολικό έτος
  • Ο τομέας της Β’ Τάξης ή η ειδικότητα της Γ’ Τάξης ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ.
  • Η επιλογή έως τριών (3) ΕΠΑ.Λ.
  • Το σχολείο τελευταίας φοίτησης, καθώς και το έτος τελευταίας φοίτησης
  • Ο Αριθμός Μητρώου (Α.Μ.) μαθητή (ο οποίος αναγράφεται σε πρόσφατο έλεγχο προόδου, στο Ατομικό Δελτίο μαθητή)
  • Η ημερομηνία γέννησης του μαθητή
  • Από ποιον καταχωρίζεται η Ηλεκτρονική Αίτηση
  • Ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου του κηδεμόνα ή του μαθητή

Σημειώνεται ότι:

  • Η Ηλεκτρονική Αίτηση επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α ́ 75).
  • Μετά την υποβολή της Ηλεκτρονικής Αίτησης ο έτερος κηδεμόνας, όπως είχε δηλωθεί στην Υ.Δ. σύμφωνα με την αρίθμ. Φ13α/71351/ΓΔ4/27-06-2023 εγκύκλιο, πρέπει άμεσα να δηλώσει με κάθε πρόσφορο τρόπο (είτε με αποστολή e-mail είτε με υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986) στη Διεύθυνση του σχολείου που έχει κατανεμηθεί ο μαθητής, ότι εγκρίνει το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής αίτησης, όπως εκείνο έχει υποβληθεί.
  • Οι αιτούντες, οι οποίοι δηλώνουν Τάξη/Τομέα/Ειδικότητα στην οποία δεν έχουν δικαίωμα να εγγραφούν, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, δεν έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη διαδικασία υποβολής στην εφαρμογή e-εγγραφές.
  • Για να είναι δυνατή η ταυτοποίηση ενός μαθητή και η ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησής του στην εφαρμογή e-εγγραφές, ο αιτών θα πρέπει να γνωρίζει τον Αριθμό Μητρώου (Α.Μ.) του μαθητή. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο γεγονός ότι ο Αριθμός Μητρώου διαφοροποιείται, όταν ο μαθητής αλλάζει σχολική μονάδα (π.χ. οι μαθητές που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2023-24 στη Β΄ Λυκείου έχουν διαφορετικό Α.Μ. από αυτόν που είχαν δηλώσει στην ηλεκτρονική αίτηση που είχαν υποβάλει πέρυσι, καθώς είχαν Α.Μ. από το Γυμνάσιο αποφοίτησης).
  • Η ημερομηνία γέννησής του πρέπει να είναι ορθά καταχωρισμένη στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool. Επειδή στο παρελθόν παρατηρήθηκε μεγάλος αριθμός αντιστροφών σε ημέρα-μήνα γέννησης στο ΠΣ myschool, χρήσιμο θα ήταν οι Διευθύνσεις των σχολείων να ελέγξουν προσεκτικά τις ημερομηνίες γέννησης των μαθητών.
  • Τα στοιχεία των μαθητών οι οποίοι φοίτησαν πριν από το σχολικό έτος 2013-2014, δεν περιλαμβάνονται στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool. Στην περίπτωση αυτή, καλούνται να καταχωρίσουν οι ίδιοι τα παρακάτω στοιχεία:
    • Τάξη τελευταίας φοίτησης
    • Αποτέλεσμα φοίτησης
    • Φύλο μαθητή
    • Όνομα μαθητή
    • Επώνυμο μαθητή
    • Όνομα πατέρα
    • Όνομα μητέρας
    • Διεύθυνση κατοικίας μαθητή
  • Σε συνέχεια της με αριθμ. πρωτ. Φ13α/71351/ΓΔ4/27-06-2023 εγκυκλίου όσοι μαθητές εμπίπτουν στις διατάξεις του αρθ. 151 του ν. 4610/2019 (Α’70) και έχουν εξετασθεί με επιτυχία στα μαθήματα Τομέα βάσει της με αρ. πρωτ. Φ4/72379/Δ4/09-05-2019 (Β’1675) Υ.Α., καταχωρίζουν τον αριθμό πρωτοκόλλου της Βεβαίωσης Επιτυχίας στην εφαρμογή e-εγγραφές, προκειμένου να εγγραφούν στη Γ΄ τάξη Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή να μετεγγραφούν στη Γ΄ τάξη ημερησίου ΕΠΑ.Λ..
  • Όσοι μαθητές έχουν προαχθεί από τάξη του ΕΠΑ.Λ.- Π.ΕΠΑ.Λ. έχουν προτεραιότητα εγγραφής στη σχολική μονάδα στην οποία φοιτούσαν.
  • Όσοι μαθητές δεν έχουν προαχθεί από τάξη του ΕΠΑ.Λ.- Π.ΕΠΑ.Λ., έχουν δικαίωμα ανανέωσης εγγραφής στη σχολική μονάδα στην οποία φοιτούσαν.
  • Οι κηδεμόνες των ανήλικων μαθητών και οι ενήλικοι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν ότι η κατανομή των μαθητών σε ΕΠΑ.Λ. γίνεται με βάση τη σειρά προτίμησης που δηλώθηκε και θα γίνει σε Τάξεις, Τομείς και Ειδικότητες που πληρούν τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους.
  • Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητής έχει υποβάλει Ηλεκτρονική Αίτηση δηλώνοντας την πρόθεσή του για μετεγγραφή σε άλλη σχολική μονάδα (ΓΕ.Λ. - ΕΠΑ.Λ. - Π.ΕΠΑ.Λ.), θεωρείται ότι έχει πραγματοποιήσει την ανανέωση εγγραφής του στη σχολική μονάδα προέλευσης.

Αποτελέσματα κατανομής σε σχολικές μονάδες

Μετά την οριστική κατανομή τους σε συγκεκριμένο ΕΠΑ.Λ., οι ενδιαφερόμενοι εισέρχονται εκ νέου προκειμένου να ενημερωθούν μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές.και συγκεκριμένα στο πεδίο «Οι αιτήσεις μου» (κουμπί επάνω δεξιά).

  • Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας της εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής, οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να υποβάλουν τα δικαιολογητικά που απαιτούνται κατά περίπτωση στη σχολική μονάδα κατανομής με κάθε πρόσφορο τρόπο, ήτοι με αυτοπρόσωπη παρουσία, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μεταφορτώνοντάς τα στην εφαρμογή e-εγγραφές (η τελευταία περίπτωση αφορά συγκεκριμένα δικαιολογητικά, όπως αυτά παρουσιάζονται στα σχετικά πεδία της εφαρμογής) από τη Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2023 έως την Παρασκευή, 21 Ιουλίου 2023 ηλεκτρονικά ή κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, με φυσική παρουσία, κατά τις ημέρες θερινής εφημερίας των σχολικών μονάδων. Για τα σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ' Αθήνας, 13 Ιουλίου 2023 και 20 Ιουλίου 2023
  • Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητής αιτήθηκε τμήμα ΕΠΑ.Λ. που δεν πληροί τις προϋποθέσεις λειτουργίας (π.χ. ολιγομελές) και το οποίο χρειάζεται έγκριση για να λειτουργήσει, αναμένει νεότερη ενημέρωση από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας. Αν το τμήμα δεν εγκριθεί, οι μαθητές, που κατανεμήθηκαν σε αυτό, θα πρέπει να υποβάλουν νέα αίτηση εγγραφής στην επόμενη φάση ηλεκτρονικών αιτήσεων στα υπάρχοντα/διαμορφωμένα τμήματα, μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές.
  • Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητές που υποβάλλουν αίτηση σε τάξη, τμήμα, ή ειδικότητα είναι περισσότεροι από τον αριθμό μαθητών που μπορεί να εξυπηρετήσει η σχολική μονάδα, πραγματοποιείται δημόσια κλήρωση, ώστε να καλυφθεί ο προβλεπόμενος ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τάξη. Ειδικότερα, η κλήρωση:
    • για την Α΄ τάξη διεξάγεται μεταξύ όλων των μαθητών οι οποίοι έχουν κατανεμηθεί στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα
    • για τη Β΄, Γ’ τάξη ΕΠΑ.Λ. διεξάγεται μόνο μεταξύ των μαθητών που προέρχονται από άλλη σχολική μονάδα για τις θέσεις που δεν έχουν ήδη καλυφθεί από τους μαθητές που φοιτούσαν το προηγούμενο σχολικό έτος στο συγκεκριμένο ΕΠΑ.Λ..
  • Στην εξαιρετική περίπτωση κατά την οποία μαθητής δεν κατανεμήθηκε σε κανένα ΕΠΑ.Λ., η διαδικασία κατανομής του θα γίνει από την οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία απευθύνεται πριν την έναρξη της Β΄ φάσης εγγραφών τον Σεπτέμβριο, όπου ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προτείνει την εγγραφή του σε υπάρχοντα τμήματα.

Επισημάνσεις

  1. Για τους χρήστες:
    Οι μαθητές ή οι κηδεμόνες αυτών που συναντούν δυσκολία στη συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων στην εφαρμογή e-εγγραφές. μπορούν να απευθύνονται στο help desk της εφαρμογής στα τηλέφωνα επικοινωνίας που βρίσκονται στην αρχική σελίδα της πλατφόρμας e-εγγραφές (2103443913) ή με e-mail μέσω της σελίδας «Επικοινωνία» της εφαρμογής e-εγγραφές, εφόσον συνδεθούν. Επίσης, μπορούν να απευθύνονται στην πλησιέστερη σχολική μονάδα (Γυμνάσιο, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ., Π.ΕΠΑ.Λ.) της κατοικίας τους τις ώρες λειτουργίας της.
  1. Για την επεξεργασία της αίτησης:
    Οι αιτούντες έχουν τη δυνατότητα τροποποίησης της Ηλεκτρονικής Αίτησής τους ή διαγραφής και υποβολής νέας όσο η εφαρμογή e-εγγραφές δέχεται Ηλεκτρονικές Αιτήσεις και σε κάθε περίπτωση όχι μετά την τοποθέτηση/κατανομή σε σχολική μονάδα. Μετά την κατανομή, δυνατότητα διαγραφής της Ηλεκτρονικής Αίτησης υφίσταται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. μη έγκυρη αίτηση, αλλαγή τύπου σχολείου, αλλαγή τομέα - ειδικότητας ΕΠΑ.Λ., μη έγκριση ολιγομελούς κ.λπ.) με Υπεύθυνη Δήλωση προς τη Διεύθυνση του σχολείου που έχει κατανεμηθεί προκειμένου να του ενεργοποιήσει τη δυνατότητα διαγραφής. Με την παραπάνω ενεργοποίηση, ο μαθητής/κηδεμόνας μπορεί να διαγράψει ο ίδιος την Ηλεκτρονική Αίτηση. Μετά τη διαγραφή της Ηλεκτρονικής Αίτησής του, ο μαθητής/κηδεμόνας, πρέπει να υποβάλει εκ νέου Ηλεκτρονική Αίτηση στην αμέσως επόμενη περίοδο εγγραφών. (Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο Εγχειρίδιο Χρήσης και στις Συχνές Ερωτήσεις).
  1. Για υποβολή αίτησης ανήλικων πολιτών τρίτων χωρών:
    • Η Ηλεκτρονική Αίτηση των ανήλικων πολιτών τρίτων χωρών που εμπίπτουν στην παρ. 8 του άρθρου 21 του ν. 4251/2014 (Α΄ 80), των ανήλικων προσφυγόπαιδων που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 71 του ν. 4547/2018 (Α΄102) και των ανήλικων αιτούντων ή ανήλικων τέκνων αιτούντων Διεθνή Προστασία του αρθ. 51 του ν. 4636/2019 (Α’169) οι οποίοι επιθυμούν την εγγραφή τους, μπορεί να υποβάλλεται από τη Διεύθυνση του σχολείου ή από τον Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων, με τους προσωπικούς του κωδικούς ΓΓΠΣΔΔ (taxis), αφού οι κηδεμόνες τους υποβάλουν στη διεύθυνση του σχολείου Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση με την οποία,
      1. εξουσιοδοτούν τη Διεύθυνση του σχολείου ή τον Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων να υποβάλει αντ’ αυτών την Ηλεκτρονική Αίτηση
      2. δηλώνουν την προτίμησή τους στον τύπο σχολείου όπου επιθυμούν να εγγραφούν
      3. δηλώνουν την αδυναμία τους να υποβάλουν οι ίδιοι την Ηλεκτρονική Αίτηση
      4. δηλώνουν ότι θα προσκομίσουν:
        1. το δελτίο αιτούντος/δικαιούχου διεθνούς προστασία
        2. βεβαίωση διαμονής υπογεγραμμένη από τον Διοικητή του κέντρου φιλοξενίας ή της δομής φιλοξενίας προσφύγων στην οποία δηλώνεται παράλληλα η αδυναμία του ενδιαφερόμενου/ης για την απόκτηση κωδικών ΓΓΠΣΔΔ (taxis) ή
        3. βεβαίωση διαμονής σε άλλη δομή (π.χ. στεγαστικό πρόγραμμα, Μ.Κ.Ο., Δήμους, Διεθνή Οργανισμό). Στην περίπτωση αυτή, η βεβαίωση εκδίδεται από τον αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα που δηλώνει παράλληλα την αδυναμία του ενδιαφερόμενου/ης για την απόκτηση κωδικών ΓΓΠΣΔΔ (taxis).
    • Στην περίπτωση πολιτών τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα και δεν έχουν ολοκληρώσει τις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να ρυθμίσουν τη νόμιμη διαμονή τους στη χώρα, την Ηλεκτρονική Αίτηση για την εγγραφή των ανήλικων τέκνων τους μπορεί να υποβάλει η Διεύθυνση του σχολείου, με τους προσωπικούς του κωδικούς ΓΓΠΣΔΔ (taxis), υπό την προϋπόθεση ότι οι κηδεμόνες τους υποβάλλουν στη Διεύθυνση του σχολείου Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση με την οποία:
      1. εξουσιοδοτούν τη Διεύθυνση του σχολείου να υποβάλει αντ’ αυτών την Ηλεκτρονική Αίτηση
      2. δηλώνουν την προτίμησή τους στον τύπο σχολείου που επιθυμούν να εγγραφούν,
      3. δηλώνουν την αδυναμία τους να υποβάλουν οι ίδιοι την Ηλεκτρονική Αίτηση,
      4. δηλώνουν ότι δεν έχουν ολοκληρώσει τις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να ρυθμίσουν τη νόμιμη διαμονή τους στη χώρα.

Οι βεβαιώσεις και οι υπεύθυνες δηλώσεις/εξουσιοδοτήσεις όλων των παραπάνω περιπτώσεων πρωτοκολλούνται και τηρούνται στο αρχείο του σχολείου.

  1. Για ειδικές περιπτώσεις:
    • Στην περίπτωση ανήλικων ή ενήλικων μαθητών οι οποίοι φιλοξενούνται σε Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας με εισαγγελική παραγγελία ή δικαστική απόφαση, την Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλει ο κατά περίπτωση υπεύθυνος.
    • Στην περίπτωση ανήλικων ασυνόδευτων μαθητών προσφύγων, οι οποίοι φιλοξενούνται σε Δομές Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (ξενώνες, διαμερίσματα ημιαυτόνομης διαβίωσης κλπ), την Ηλεκτρονική Αίτηση υποβάλλει ο ορισμένος επίτροπος, ή, σε περίπτωση που δεν έχει οριστεί, ο κατά περίπτωση υπεύθυνος της δομής.